U chybových stránek platí pravidlo, že čím méně je vidíme, tím lépe. Je ale dobré nepodcenit jejich přípravu i podobu.
01. 02. 2023 | Vít Kašpar
Nejčastější chybové stránky, se kterými se na webu setkáme, jsou dvě. První, a asi i ta nejčastější, je chybová stránka zobrazující se v případě, kdy se snažíme zobrazit stránku, která na daném webu už neexistuje. Jedná se o chybu s kódem 404 - "stránka nenalezena".
Zobrazení chybové stránky - 404
Každou takovou chybovou stránku můžeme vybavit hned několika informacemi. Jako hlavní je potřeba informovat návštěvníka stránky o tom, co se vlastně stalo. Tedy v případě nenalezené stránky informovat o tom, že stránka nebyla nalezena a následně také nabídnout alternativní kroky pro řešení dané situace.
V případě nenalezené stránky tedy vyzvat ke kontrole zadané URL adresy a eventuálně k návratu na hlavní stránku nebo na stránku kontaktu.
V rámci chybové stránky můžeme poskytnout i další informace, např. kontaktní formulář, poslední články z blogu apod... a tím zvýšit šanci na další průchod návštěvníka po webu.
Je druhou nejčastější chybou zobrazenou na webu. Jedná se o obecnou chybu, kdy došlo k "problému" na straně aplikace (tedy webu).
Podoba cílové stránky může (a často také je) totožná, jako v případě nenalezené stránky webu. Rozdíl těchto dvou stránek je potom převážně ve sdělení, které poskytují. Chybová stárnka 500 je potom problémem, který z pravidla znamená nefunkčnost celé webové prezentace a tedy nemá smysl návštěvníka vracet na hlavní stránku, nebo ho nechat zkontrolovat webovou adresu.
Z pravidla je potřeba návštěvníka informovat o tom, že došlo k nějakému technickému problému, který řeší technická podpora, a vyzvat ho k opětovné návštěvě webu za nějaký čas.
Obě chybové stránky jsou v rámci administrace webu připravené a je jen na vás, jak si je následně vylepšíte a rozšíříte.
Přečtěte si i další články, nebo znalostní bázi se základními informacemi na správu a údržbu vašeho webu.