Analytika

Měření návštěvnosti a implementace Google Tag Manageru (GTM)

Nastavení základního měření na webu by nemělo chybět a proto jsme připravili návod na to, jak si založit GA4 a propojit je s webem skrze GTM.

25. 01. 2023 | Vít Kašpar

Background image

Pro sledování návštěvnosti a dalších metrik spojených s chováním lidí na vašem webu je nezbytné provést několik kroků. Jako první je potřeba založit kontejner pro měření - Google Analytics 4 (GA4), následně kontejner Google Tag Manageru (GTM), vložení GTM kontejneru do kódu webu a vzájemné propojení. Následně měříte.

Založení Google analytics 4

Pro založení analytics účtu navštivte stránku a proveďte registraci skrze osobní účet (Google účet). Jako první vytvoříte účet, do kterého následně založíte službu viz. ukázka níže. Na konci si zkopírujete ID měření, které následně použijete pro implementaci přímo v GTM.

Založení Google Tag manageru

Obdobný postup použijte také v případě založení GTM účtu. Jako první navštivte web, kde kliknete na tlačítko vytvoření účtu.

Jakmile máte účet založený, je potřeba propojit kód pro měření návštěvnosti webu (GA4) a publikovat ho do kontejneru.

Vložení kódu do webu

Posledním krokem je vložení GTM kódu přímo do vašeho webu. V rámci Strapi je to opravdu jednoduché a stačí si zkopírovat ID kontejneru a vložit jej do pole GTM kontejner, které najdete v modulu Nastavení webu.

Pak už stačí jen uložit a máte hotovo. Měříte!

Background image

Doporučujeme k přečtení

Přečtěte si i další články, nebo znalostní bázi se základními informacemi na správu a údržbu vašeho webu.

Zpět do znalostní báze