SEO

SEO - META stránky a jak je spravovat

Každá stránka na webu potřebuje mít svůj vlastní popisek, aby jí bylo možné lépe vyhledat a identifikovat její obsah.

23. 01. 2023 | Vít Kašpar

Background image

Každá webová stránka i podstránka webu by neměla opomenout nastavení nezbytné pro lepší dohledatelnost na webu (tzv. SEO). V tomto článku se nebudeme ale bavit o samotné optimalizaci pro vyhleávače, ale spíše o technickém nastavení, které by jste měli na svém webu dodržovat.

Až příliš často se děje, že se jednotlivé techniky nedodržují a nebo se o nich neví a tím se samozřejmě snižuje potenciál každé stránky k její lepší dohledatelnosti (třeba na Googlu). 

Jak to dělat tedy správně

Většinou jsou to takové "babské rady", které fungují a už jen jejich dodržování, bez hlubší znalosti optimalizace pro vyhledávače, vede k dobrým (mnohdy uspokojivým) výsledkům.

V rámci Strapi administrace se budeme bavit o SEO modulu, který má na starosti samotné nastavení. Vypadá následovně:

Co nezapomenout nastavit

SEO modul v CMS Strapi obsahuje prakticky veškeré možnost, které můžete potřebovat. Ty podstatné je dobré vždy vyplnit:

  • Titulek - je zobrazený v záložce prohlížeče. Jeho délka by měla být maximálně 60 znaků vč. mezer.
  • META description - se zobrazuje ve výsledku SERP vyhledávače. Jeho délka by neměla překročit 160 znaků vč. mezer
  • META keywords - už dneska nemá zásadní hodnotu pro vyhledávače. Jednotlivé hodnoty se oddělují čárkou.
  • Kanonická URL - vyplatí se využít v případě, kdy potřebujeme jednu z URL preferovat před ostatními (např. při filtrech). Více se dozvíte třeba v nápovědě seznamu
  • Zakázání indexování - v případě, kdy nechcete zahrnout stránku do indexu vyhledávačů, můžete možnost zapnout. 
  • META IG: pro sociální sítě - např. pro sdílení URL adresy stránky na sociálních sítích lze přednastavit text, který budou sítě přebírat (vč. obrázku) při jeho sdílení.

Zobrazení META v SERP vyhledávače

Zobrazení META v SERP vyhledávače

Další podstatné nastavení je potom ohledně zahrnutí stránky do automaticky generované mapy stránek (tzn. sitemap.xml soubor). Mapa stárnek jako taková pomáhá vyhledávačům indexovat všechny podstránky webu. Sem spadá nastavení pro:

  • Povolení zahrnutí stránky do mapy webu - pro stránku je potřeba povolit, aby byla zahrnuta do sitemapy.
  • Frekvence - určuje jak často by měl vyhledávač podle vás navštěvovat stránku. Pokud ale neshledá změnu v obsahu, tak si z pravidla frekvenci upraví.
  • Priorita - Určuje prioritu stránky, kdy hodnotu "1" mají ty nejpodstatnější a naopak "0" ty nejméně podstatné. Ty mezi potom na škále 0.9-0.1.

Pokud nastavení stránky nepodceníte, tak zásadně pomůžete svému webu k lepší dohledatelnosti ve vyhledávačích. 

Je ale podstatné si také říci, že efekt nastavení se nemusí projevit hned (z pravidla to trvá delší dobu) a je dobré s nastavením sem tam (aspoň jednou za rok, když to nejde častěji) pracovat a vylepšovat ho, podle toho, jak se samotnou podstránkou webu pracujete.

Background image

Doporučujeme k přečtení

Přečtěte si i další články, nebo znalostní bázi se základními informacemi na správu a údržbu vašeho webu.

Zpět do znalostní báze